
Električni bicikl sa motorom na vodonik za 7.500 eura
Prvi električni bicikli za koje struju proizvodi motor na vodonik, predstavljeni su u ponedeljak u Sen-Lou, u Normandiji, u Francuskoj. Kristof Bruno, direktor prodaje “Pragma Indastris”, male firme koja je projektovala bicikl, to je i svetska premijera.To preduzeće je u Normandiji već isporučila dvadeset takvih bicikala, a u regionu Baskije i u Alpima će još četrdeset, izjavio je za AFP Bruno, koji kaže da ima još stotinu porudžbina.
“Imamo izglede za nekoliko stotina bicikala 2018. godine širom Francuske i za izvoz, bombarduju nas zahtevima”, rekao je Bruno, pominjući posebno Dansku i Njemačku. Rezervoari tih bicikala, teških 25 kg, koliko su teški i obični električni, pune se vodonikom “za manje od dva minuta, dok se baterija konvencionalnog električnog bicikla do pola napuni strujom tek za tri sata”, piše u saopštenju.
To se radi u “stanici za punjenje vodonik-bicikla”, otvorenoj u ponedeljak Sen-Lou, koja vodu iz gradskog vodovoda razgradjuje na kiseonik i vodonik. Električni bicikl na vodonik, nezagađujuće gorivo, ima domet od 100 km, dok je prosek konvencionalnpg električnog bicikla 50 km, kaže “Pragma”.
Cena bicikla na vodonik je 7.500 evra, ali kompanija planira da je spusti na oko 3.500 evra do 2020. godine. Prve biciklie na vodonik u Sen-Lou koriste zaposleni u bolnici i jednom preduzeću sa 800 zaposlenih, “Lekapiten” (Lecapitaine). Od aprila do oktobra će ih nuditi i turistima. Već u januaru 2015. godine, Sen-Lo je imao prvu javne stanicu za vodonik za vozila u Francuskoj. Stanica za snabdevanje vodonikom je jula ove godine otvorena i u Ruanu, takođe u Normandiji. Tu se snabdeva desetak vozila lokalnih vlasti i kompanija. Region Normandije planira da otvori još devet takvih stanica 2018. godine.
Izvor: Agencija Beta
Slične vesti
Novosadska kritična masa kao deo svetskog pokreta
Poslednjeg novembarskog petka u pet sati poslepodne, ponovo će se okupiti novosadski biciklisti i biciklistkinje kako bi provozali još jednu Kritičnu masu. Ono što će ovaj put biti drugačije u…
Sudar pešaka i biciklista zbog “Pupinove palate”
Uprkos apelu Novosadske biciklističke inicijative prihvatanjem postojećeg projekta tzv. “Pupinove palate” urbanisti i projektanti propustili retku priliku da reše problem uskog grla za biciklističke staze na Bulevaru Mihajla Pupina. Nepoznato…
Evropski parlament traži strategiju EU za dvostruko veće korišćenje bicikla
Poslanici Evropskog parlamenta (EP), jednoglasnom odlukom zatražili su od Evropske komisije razvoj strategije EU za promociju korišćenja bicikla kao prevoznog sredstva, s ciljem da se u Evropi do 2030. udvostruči…