
U toku uklanjanje ivičnjaka na uglu Krilove i Bulevara cara Lazara
U toku je nastavak akcije koja je započeta prošle godine, kada je u dogovoru sa Gradskom upravom za građevinsko zemljište i investicije, utvrđen plan da se uklone ivičnjaci na spojevima biciklističkih staza o kolovoza.
Nakon višegodišnjeg diskutovanja na ovu temu, početkom 2020. godine u toku sastanaka sa predstavnicima UGZI, na inicijativu načelnika ove uprave Dejana Mandića i uz saglasnost službi ove uprave, zauzet je zajednički stav da će grad sistemski ukloniti sve ivičnjake na spojevima biciklističkih staza i kolovoza i tako staviti tačku na ovu temu. Procenjeno je da ovo nije finansijski zahtevan potez i da će značajno unaprediti uslove za vožnju bicikla.
ZAŠTO SU IVIČNJACI PROBLEM BICIKLISTIMA?
Problem ivičnjaka prisutan je u mnogim gradovima Srbije, ali i u okruženju. Do 2020. godine, borba za ivičnjake se vodila gotovo za svaku pojedinačnu lokaciju i zavisila je od pojedinačnih odluka. Na dosadašnjim sastancima, udruženjima i javnosti u Srbiji i regionu su predstavljani najrazličitiji argumenti:
ivičnjaci poboljšavaju odvodnjavanje sa biciklističke staze
ivičnjaci sprečavaju automobile da se popnu na biciklističku stazu
postoji obaveza da se ivičnjaci vode celom dužinom puta
tako se radi u drugim zemljama, poput Francuske, Nemačke, itd.
ne postoji ni jedan propis koji kaže da tako ne treba da se radi
Sistemsko uklanjanje ivičnjaka trajalo je do avgusta prošle godine, odnosno do trošenja budžetskih sredstava namenjenih tome i nastupanjem lošijih vremenskih uslova. Kako smo nezvanično saznali, deo problema je bio i u kvalitetu raspoložive opreme za ovu namenu, što je ograničavalo brzinu izvođenja radova.
Rad novosadske biciklističke inicijative možete podržati kroz platformu Patreon, uplatom na dinarski tekući račun 340-11008992-96 ili doniranjem kriptovalute
Slične vesti
Osnaživanje mladih edukacijom
Društvo u kome ljudi ličnim zalaganjem i delovanjem poboljšavaju okruženje i lično rastu, je deo vizije i način rada Novosadske biciklističke inicijative od prvog dana. Tim povodom Novosadska biciklistička inicijativa…
Učimo od drugih: Inovativne prakse za podsticanje biciklističkog saobraćaja
Kao plod saradnje između NVO Biciklo.me i Novosadske biciklstičke inicijative, predstavljamo sažeti predlog praktične politike (policy brief) pod nazivom Učimo od drugih: Inovativne prakse za podsticanje biciklističkog saobraćaja, koji je…
Belo napred, crveno svetlo nazad – da, ali zašto?
Neosvetljene bicikliste vozači zovu “kamikaze” ili “nindže”. Sa druge strane biciklisti obično smatraju da ako i sami vide noću da je to dovoljno da budu bezbedni. Noću i u uslovima…