Novosti

Nastavak radova na uklanjanju ivičnjaka od 15. marta


Početkom 2020. godine, nakon održanih sastanaka sa Upravom za građevinsko zemljište i investicije (UGZI), počelo se sa sistematskim uklanjanjem ivičnjaka na spoju biciklističke staze i kolovoza. 

Problem koji bicikliste “žulja” godinama ne samo u Novom Sadu, udruženja pripisuju navici građevinske struke da se na spoj staze i kolovoza postavlja ivičnjak. Davne 2012. godine, Javno preduzeće “Putevi Srbije” objavilo je Priručnik za projektovanje puteva u Republici Srbiji, koji se delom odnosi na biciklističke staze. Već u ovom priručniku prikazano je da spoj biciklističke staze i kolovoza treba da bude ravan. Međutim, uklanjanje ivičnjaka je rađeno sporadično i intervencije su se vršile na “tačkastim lokacijama”, uprkos žalbama biciklista. Prve vidljive intervencije počele su od 2015. godine, na ivičnjacima od kojih su neki bili visoki i 10 cm.

ZAŠTO PROJEKTANTI UOPŠTE PLANIRAJU IVIČNJAKE? 

Na dosadašnjim sastancima, udruženjima i javnosti su predstavljani od strane različitih službi najrazličitiji argumenti: 

  • ivičnjaci treba da uspore bicikliste i time doprinesu bezbednosti
  • ivičnjaci poboljšavaju odvodnjavanje sa biciklističke staze
  • ivičnjaci sprečavaju automobile da se popnu na biciklističku stazu
  • postoji obaveza da se ivičnjaci vode celom dužinom puta
  • tako se radi u drugim zemljama, poput Francuske, Nemačke, itd. 
  • ne postoji ni jedan propis koji kaže da tako ne treba da se radi

Nakon višegodišnjeg diskutovanja na ovu temu, početkom 2020. godine u toku sastanaka sa predstavnicima UGZI, na inicijativu načelnika ove uprave Dejana Mandića i uz saglasnost službi ove uprave, zauzet je zajednički stav da će grad sistemski ukloniti sve ivičnjake na spojevima biciklističkih staza i kolovoza i tako staviti tačku na ovu temu. Procenjeno je da ovo nije finansijski zahtevan potez i da će značajno unaprediti uslove za vožnju bicikla.  


Sistemsko uklanjanje ivičnjaka trajalo je do avgusta prošle godine, odnosno do trošenja budžetskih sredstava namenjenih tome i nastupanjem lošijih vremenskih uslova. Kako smo nezvanično saznali, deo problema je bio i u kvalitetu raspoložive opreme za ovu namenu, što je ograničavalo brzinu izvođenja radova. Pored uklanjanja ivičnjaka, na inicijativu Uprave za saobraćaj i puteve i načelnika Đorđa Basarića, rađena su i proširenja prelaza na pojedinim raskrsnicama (Maksima Gorkog, Kralja Petra I i drugim) kako bi staze opsluživale veći broj biciklista. 

Prema poslednjim informacijama, radovi će se nastaviti od ponedeljka, 15. marta 2021. godine, spram vremenskih uslova. 

Slične vesti

categoryDogađaji

Novi Sad – svetski prvak u zimskom bicikliranju!

12.02.2018.
Autor: Novosadska Biciklistička Inicijativa

Novi Sad je pobedio na svetskom takmičenju za grad sa najviše ljudi koji zimi idu biciklom na posao ili u školu! Ovu nagradu osvojilo je 1393 Novosađana, od kojih je…

tag zimsko bicikliranje
Saznaj više
categoryNovosti

Da li je kažnjiva šetnja biciklističkom stazom?

06.03.2021.
Autor: Novosadska Biciklistička Inicijativa

Na preko 100 kilometara novosadskih biciklističkih staza situcaija je daleko od glatkog i slatkog. Osim parkiranih automobila, izbočina, ivičnjaka, nedovršenih radova i prekinutih deonica, biciklisti se tradicionalno susreću i sa…

tag infrastruktura
Saznaj više
categoryAktivnosti

Veća osvetljenost za bezbedno bicikliranje

14.12.2022.
Autor: Marko Mazalica

Iako nam zima još uvek kalendarski nije stigla, ipak, mrak dočekujemo ranije. Bez obzira na hladnije vreme, Novosađani ne odustaju od svojih dvotočkaša. Svakodnevno na ulicama grada možemo videti velik…

tag svetlo podela svetala
Saznaj više