Novosti

Nastavak radova na uklanjanju ivičnjaka od 15. marta


Početkom 2020. godine, nakon održanih sastanaka sa Upravom za građevinsko zemljište i investicije (UGZI), počelo se sa sistematskim uklanjanjem ivičnjaka na spoju biciklističke staze i kolovoza. 

Problem koji bicikliste “žulja” godinama ne samo u Novom Sadu, udruženja pripisuju navici građevinske struke da se na spoj staze i kolovoza postavlja ivičnjak. Davne 2012. godine, Javno preduzeće “Putevi Srbije” objavilo je Priručnik za projektovanje puteva u Republici Srbiji, koji se delom odnosi na biciklističke staze. Već u ovom priručniku prikazano je da spoj biciklističke staze i kolovoza treba da bude ravan. Međutim, uklanjanje ivičnjaka je rađeno sporadično i intervencije su se vršile na “tačkastim lokacijama”, uprkos žalbama biciklista. Prve vidljive intervencije počele su od 2015. godine, na ivičnjacima od kojih su neki bili visoki i 10 cm.

ZAŠTO PROJEKTANTI UOPŠTE PLANIRAJU IVIČNJAKE? 

Na dosadašnjim sastancima, udruženjima i javnosti su predstavljani od strane različitih službi najrazličitiji argumenti: 

  • ivičnjaci treba da uspore bicikliste i time doprinesu bezbednosti
  • ivičnjaci poboljšavaju odvodnjavanje sa biciklističke staze
  • ivičnjaci sprečavaju automobile da se popnu na biciklističku stazu
  • postoji obaveza da se ivičnjaci vode celom dužinom puta
  • tako se radi u drugim zemljama, poput Francuske, Nemačke, itd. 
  • ne postoji ni jedan propis koji kaže da tako ne treba da se radi

Nakon višegodišnjeg diskutovanja na ovu temu, početkom 2020. godine u toku sastanaka sa predstavnicima UGZI, na inicijativu načelnika ove uprave Dejana Mandića i uz saglasnost službi ove uprave, zauzet je zajednički stav da će grad sistemski ukloniti sve ivičnjake na spojevima biciklističkih staza i kolovoza i tako staviti tačku na ovu temu. Procenjeno je da ovo nije finansijski zahtevan potez i da će značajno unaprediti uslove za vožnju bicikla.  


Sistemsko uklanjanje ivičnjaka trajalo je do avgusta prošle godine, odnosno do trošenja budžetskih sredstava namenjenih tome i nastupanjem lošijih vremenskih uslova. Kako smo nezvanično saznali, deo problema je bio i u kvalitetu raspoložive opreme za ovu namenu, što je ograničavalo brzinu izvođenja radova. Pored uklanjanja ivičnjaka, na inicijativu Uprave za saobraćaj i puteve i načelnika Đorđa Basarića, rađena su i proširenja prelaza na pojedinim raskrsnicama (Maksima Gorkog, Kralja Petra I i drugim) kako bi staze opsluživale veći broj biciklista. 

Prema poslednjim informacijama, radovi će se nastaviti od ponedeljka, 15. marta 2021. godine, spram vremenskih uslova. 

Slične vesti

categoryNovosti

12,9 i 14,5 km/h su idealne brzine za vožnju bicikla u gradu

09.01.2018.
Autor: Novosadska Biciklistička Inicijativa

Ovo su takozvane „optimalne tačke“ u okviru kojih se izbegava prekomerno udisanje zagađenog vazduha. Ukoliko ste vozili bicikl danas bilo kojom brzinom koja je različita od 12,9 km/h (žene) ili 14,5…

tag brzina
Saznaj više
categoryAktivnosti

Novosadska kritična masa kao deo svetskog pokreta

02.01.2018.
Autor: Novosadska Biciklistička Inicijativa

Poslednjeg novembarskog petka u pet sati poslepodne, ponovo će se okupiti novosadski biciklisti i biciklistkinje kako bi provozali još jednu Kritičnu masu. Ono što će ovaj put biti drugačije u…

tag kritična masa
Saznaj više
categoryNovosti

Holandskom diplomati koji vožnjom bicikla pomaže roditelje dece obolele od raka ukraden bicikl

09.01.2018.
Autor: Novosadska Biciklistička Inicijativa

Holandskom diplomati u Beogradu Ivaru Skirsu (Ivar Scheers) koji promotivnom vožnjom bicikla od Holandije do Srbije pomaže nacionalno udruženje roditelja dece obolele od raka NURDOR ukraden je bicikl. Bicikl čija je procenjena…

tag krađa bicikla
Saznaj više