Zalivanje posađenog drveta japanske trešnje

Nakon vožnje biciklom japanske trešnje dobile dom

Naš biciklistički entuzijazam nagrađen je vedrom i sunčanom subotom! Sa volonterima, volonterkama i ponekim volonterčićima smo sadili japanske trešnje na Novom naselju i u dvorištu srednje škole za dizajn "Bogdan Šuput". Nekoliko preostalih sadnica posadićemo u toku ove nedelje na Detelinari i Salajci. 

"Holandsku" biciklističku akciju smo pokrenuli sa željom da promovišemo korišćenje teretnih bicikala u gradovima - broj automobila je sve veći, gradovi su sve zakrčeniji i zagađeniji, ljudi sve nezdraviji. Prepoznali smo da usled velikog broja automobila (koje najčešće koristi jedna osoba) postoje velike potrebe za kolovozom i parkingom. Čak 99% vremena u toku dana, automobili su parkirani! U poređenju sa običnim biciklima i "teretnjacima", automobil zauzima najmanje 5 puta više prostora.

Kada postavimo sebi pitanje koliko imamo parkinga u našim gradovima, a koliko površina pod parkovima, nije teško zaključiti da smo postavili nezdravo okruženje i beton kao prioritet ambijenta u kome živimo. 

Da su klimatske promene globalni problem koji ne zaobilazi ni Srbiju, ukazuju podaci da su od početka merenja temperature u Srbiji, 10 najtoplijih godina zabeležene u novom milenijumu. Poslednje dve godine, 2018 i 2019. bile su najtoplije godine u istoriji Srbije od kada postoji sistematsko merenje i zato je deo poruke koji šaljemo sa ambasadom i Ulicama za bicikliste da rešavamo globalne izazove zajedno - počevši od malih koraka koje svi možemo da izvedemo. 

Zajednička akcija Beograda i Novog Sada

Organizacije Ulice za bicikliste i Novosadska biciklistička inicijativa bave se biciklističkim saobraćajem u Srbiji i svojim gradovima gotovo celu deceniju. Osim masovnih vožnji ("Kritična masa"), radionica, medijskih kampanja, edukacija, učešća u izmenama javnih politika, trudili smo se da sopstvenim primerom pokažemo koje promene su potrebne u našim gradovima. 

Korišćenje teretnih bicikala za prevoz najrazličitijih stvari je jedan od pozitivnih primera. Uz podršku ambasade Kraljevine Holandije, napravljena su dva teretna bicikla: jedan u Beogradu (električni kargo bicikl) i jedan u Novom Sadu (klasični kargo bicikl). Novosadski reljef je učinio svoje, pa je procenjeno da je za novosadskog "dugajliju" dovoljno da imamo mogućnost različitih prenosa, stve ostalo je snaga nogu! :) Osim vozača, procena je da po konstrukciji bicikl može da nosi terete između 80 i 100 kilograma. Nažalost, izdržljivost točkova predstavlja ograničenje, pa da se ne bi krivili tovarimo (i jedemo) manje :) 

Vožnja bicikla i zeleno okruženje idu ruku pod ruku i zato su beogradski biciklisti posadili uz biciklističku stazu 10 lipa, a u Novom Sadu smo posadili 12 japanskih trešnji (tzv. "sakura"). Sakure smo sa sve alatom i sadnim materijalom prevezli na dva teretna bicikla! 

Japanske trešnje su dekorativno drvo koje voli sunce i cveta u aprilu i cvetovi su medonosni i trešnjin cvet je japanski nacionalni cvet.
Cvetanje trešnje u Japanu označava početak proleća i školske godine za đake, pa se nadamo mnogim prolećnim selfijima i lepim trenucima ispred procvetalih trešnji <3 


Osim znaka proleća, trešnja je simbol sreće, prolaznosti i čistote oslikane u brojnim delima japanske umetnosti.
Drvo posađeno na Novom naselju posvećeno je malom Iliji (koji još ne zna da izgovori ime drveta) privuklo je pažnju celog komšiluka! 
"Ikino" drvo posađeno je umesto ranije polomljenog drveta, sa željom volonterke da drvo i mali Ilija odrastaju čisto, zajedno i uz svu sreću. 

Osim Ambasade Kraljevine Holandije, projekat su omogućili OPENS 2019, Hajnrih Bel fondacija, škola za dizajn "Bogdan Šuput" i Stambena zajednica Rumenačka 129-131. U realizaciji su učestvovali mladi volonteri i volonterke biciklisti. Kompletnu galeriju fotografija možete videti ovde