Novosti Uncategorized2

Srbija da usvoji nacionalnu strategiju bicikliranja


Predstavnici našeg udruženja učestvovali su u petak i subotu na godišnjoj konferenciji Evropske federacije biciklista koju je organizovalo udruženje Sindikat biciklista u Zagrebu.

Pored mnogobrojnih, za bicikliste iz Evropske unije a samim tim i Srbije, važnih tema kao što su unapređenje infrastrukture, veće ulaganje u biciklistički saobraćaj i urbanu mobilnost, dotakli smo se jedne možda još važnije teme – nacionalna strategija bicikliranja.

Mnoge zemlje Evrope usvojile su svoju prvu nacionalnu strategiju bicikliranja, ili već imaju određen vremenski period usvojenu strategiju. No na žalost, pretežno zemlje Jugoistočne Evrope nemaju usvojenu nacionalnu strategiju. Međutim, iako je Srbija u procesu usvajanja prve nacionalne strategije bicikliranja, na čijoj su izradi radila udruženja Ulice za bicikliste iz Beograda, Novosadska biciklistička inicijativa, Sigurne staze iz Bora i Dunavski centar za kompetencije iz Beograda, njeno usvajanje je pauzirano usled potrebe da se uskladi sa nacionalnom strategijom transporta, te i posle 2 godine od završetka pisanja strategije, ona nije usvojena.

Koja je svrha nacionalne strategije bicikliranja?

  1. Nacionalna strategija bicikliranja treba da pomogne u unapređenju zakonskih propisa za povećanje bezbednosti biciklista u saobraćaju;
  2. Usvajanje strategije omogućiće unapređenje podzakonskih akata i drugih značajnih dokumenata kao što je pravilnik o izgradnji i obeležavanju biciklističke infrastrukture;
  3. Strategija ima za cilj da motiviše lokalne samouprave na nacionalnom nivou na unapređenje biciklističke infrastrukture i saobraćaja, i još mnogo toga.

Sve uzimajući u obzir, nacionalna strategija bicikliranja treba da pomogne lokalnim samoupravama da unaprede biciklistički saobraćaj i infrastrukturu i implementiraju primere dobre prakse, a sve u cilju smanjenja motornog saobraćaja radi smanjenja zagađenja i unapređenja održive urbane mobilnosti u gradovima širom Srbije. Da li će i kada prva nacionalna strategija biti usvojena, ne znamo sa sigurnošću, a jedino što nam preostaje je da nastavimo sa aktivnostima lobiranja za njeno usvajanje.

Slične vesti

categoryNovosti

Besplatni bicikl taksi hit u Turskoj

01.02.2018.
Autor: Novosadska Biciklistička Inicijativa

U severozapadnoj turskoj provinciji Kirklareli, biciklističke rikše nalik taksiju postale su velika atrakcija. U borbi protiv klimatskih promena i poboljšanju položaja slabo mobilnih osoba, Turci su se okrenuli električnim biciklima….

tag bici taksi
Saznaj više
categoryNovosti

ABS u borbi protiv biciklista: Krivicu za stradanje svaljuju na žrtve!

04.05.2024.
Autor: Marko Mazalica

U tekstu koji je Agencija za bezbednost saobraćaja objavila a u okviru kampanje “Gledaj da te vide, vozi se biciklom” koji je preneo Radio 021 kao i ostali lokalni i…

tag infrastruktura nsbi abs biciklisti žrtve
Saznaj više
categoryNovosti

Koliko saobraćajne kazne zaista popravljaju staze?

14.02.2018.
Autor: Novosadska Biciklistička Inicijativa

Novi Sad u 2018. godini raspolaže sa 71 milion dinara prikupljenih od saobraćajni kazni, od čega je 28,5 miliona namenjeno infrastrukturnim zahvatima. Da li je ovo zaista dovoljno? Za održavanje pešačkih…

tag infrastruktura saobraćajne kazne
Saznaj više