Aktivnosti

“Novi Sad – tako blizu a tako daleko” – dokle smo stigli i šta dalje želimo?


Održana je izložba fotografija “Novi Sad – tako blizu a tako daleko”, sa ciljem da se uporedi sadašnje stanje biciklističke infrastrukture sa stanjem od pre nekoliko godina.

Novi Sad je u poslednih pet godina aktivno počeo da ulaže sredstva u obnovu i izgradnju biciklističke inrastrukture. To potvrđuju i izdvojena sredstva u budžetu – 2015. godine za rekonstrukciju biciklističke infrastrukture izdvojeno je tačno 0 dinara, dok je budžet za 2022. iznosio čak 50 miliona dinara, i to samo za održavanje biciklističke infrastrukture. Na to se dodaju i sredstva za kapitalne projekte kao što je rekonstrukcija Futoške ulice i Futoškog puta, izgradnja nove staze nasipom do Futoga, inovacija tehničke dokumentacije za stazu na nasipu do Rumenke uz kanal DTD, te novi projekti poput postavljanja spratnog parkinga za bicikle sa nadstrešnicom. Svi ovi projekti ali i veća izdvajanja u budžetu govore u prilog sve većoj promociji bicikla kao održivog i ekološkog prevoznog sredstva.

Međutim, iako se sprovodi sve više projekata, postavljamo pitanje: Dokle je Novi Sad stigao, i gde dalje želi da ide?

Bez obzira na velika ulaganja u biciklističku infrastrukturu, sve više novih i rekonstruisanih biciklističkih staza, Novi Sad se svakodnevno suočava sa velikim saobraćajnim gužvama. Iako broj biciklista iz godine u godinu raste, sa porastom broja stanovnika raste i broj automobila na ulicama. Zbog toga ne možemo da se ne zapitamo: Da li Novi Sad ide u dobrom pravcu? Da li je toliki broj motornih vozila održiv za grad veličine i konstitucije Novog Sada, i šta je potrebno da uradimo kako bi promenili saobraćajnu politiku a samim tim i navike sugrađana da koriste alternativne vrste prevoza – bicikl, javni prevoz, i slično?

Novi Sad je kao stvoren za vožnju bicikla. Veći deo grada pokriven je biciklističkim stazama, u mnogim delovima uvedene su zone sa ograničenjem brzina – 30 i zone usporenog saobraćaja, sve više se ulaže u biciklističku infrastrukturu, a zadnjih deset godina ima mnogo aktivnih dešavanja i projekata na polju promocije bicikla kao prevoznog sredstva. Uz sve navedeno, primetna je i sve veća podrška grada u promociji bicikla, izdvajanjem sredstava za subvencionisanje kupovine bicikla, unapređenjem biciklističke infrastrukture, novim projektima i sl.

Iako u pogledu biciklističkog saobraćaja i infrastrukture još nismo stigli do nivoa najrazvijenijih Evropskih gradova poput Amsterdama, Beča, Pariza i njima sličnih, na dobrom smo putu da taj nivo uskoro postignemo. 

Izložbu fotografija “Novi Sad – tako blizu a tako daleko” podržao je Savez omladinskih udruženja OPENS. Sponzor izložbe je Invictabike shop.

Slične vesti

categoryAktivnosti

Novi biciklistički poligon za decu

15.11.2022.
Autor: Novosadska Biciklistička Inicijativa

Đaci Osnovne škole “Đura Daničić” iz Novog Sada, su proteklog vikenda dobili svoj prvi poligon za vežbanje vožnje bicikla i saobraćajnih propisa.  Kako nas je obradovalo lepše sunčano vreme, odlučili…

tag biciklistički poligon
Saznaj više
categoryNovosti

Bezbednost i sigurnost Eurovelo 6 ugrožena konvojem teretnjaka

22.02.2022.
Autor: Novosadska Biciklistička Inicijativa

Konvoj teretnjaka na kruni nasipa, duž biciklističke staze koja je deo međunarodne dunavske rute Eurovelo 6, prevozi na stotine posečenih topola. Ovo je situacija na terenu u dobrom delu ove…

tag eurovelo nasip
Saznaj više
categoryNovosti

Biciklističke staze na Futoškom putu i Mostu slobode na dnevnom redu?

19.05.2020.
Autor: Novosadska Biciklistička Inicijativa

Rekonstrukcija biciklističkih staza na Futoškom putu i izgradnja biciklističke staze na Mostu slobode mogli bi krajem 2020. godine posle dužeg niza godina naći na spisku stvari koje su barem delimično…

tag infrastruktura most slobode futoški put
Saznaj više