Aktivnosti

“Novi Sad – tako blizu a tako daleko” – dokle smo stigli i šta dalje želimo?


Održana je izložba fotografija “Novi Sad – tako blizu a tako daleko”, sa ciljem da se uporedi sadašnje stanje biciklističke infrastrukture sa stanjem od pre nekoliko godina.

Novi Sad je u poslednih pet godina aktivno počeo da ulaže sredstva u obnovu i izgradnju biciklističke inrastrukture. To potvrđuju i izdvojena sredstva u budžetu – 2015. godine za rekonstrukciju biciklističke infrastrukture izdvojeno je tačno 0 dinara, dok je budžet za 2022. iznosio čak 50 miliona dinara, i to samo za održavanje biciklističke infrastrukture. Na to se dodaju i sredstva za kapitalne projekte kao što je rekonstrukcija Futoške ulice i Futoškog puta, izgradnja nove staze nasipom do Futoga, inovacija tehničke dokumentacije za stazu na nasipu do Rumenke uz kanal DTD, te novi projekti poput postavljanja spratnog parkinga za bicikle sa nadstrešnicom. Svi ovi projekti ali i veća izdvajanja u budžetu govore u prilog sve većoj promociji bicikla kao održivog i ekološkog prevoznog sredstva.

Međutim, iako se sprovodi sve više projekata, postavljamo pitanje: Dokle je Novi Sad stigao, i gde dalje želi da ide?

Bez obzira na velika ulaganja u biciklističku infrastrukturu, sve više novih i rekonstruisanih biciklističkih staza, Novi Sad se svakodnevno suočava sa velikim saobraćajnim gužvama. Iako broj biciklista iz godine u godinu raste, sa porastom broja stanovnika raste i broj automobila na ulicama. Zbog toga ne možemo da se ne zapitamo: Da li Novi Sad ide u dobrom pravcu? Da li je toliki broj motornih vozila održiv za grad veličine i konstitucije Novog Sada, i šta je potrebno da uradimo kako bi promenili saobraćajnu politiku a samim tim i navike sugrađana da koriste alternativne vrste prevoza – bicikl, javni prevoz, i slično?

Novi Sad je kao stvoren za vožnju bicikla. Veći deo grada pokriven je biciklističkim stazama, u mnogim delovima uvedene su zone sa ograničenjem brzina – 30 i zone usporenog saobraćaja, sve više se ulaže u biciklističku infrastrukturu, a zadnjih deset godina ima mnogo aktivnih dešavanja i projekata na polju promocije bicikla kao prevoznog sredstva. Uz sve navedeno, primetna je i sve veća podrška grada u promociji bicikla, izdvajanjem sredstava za subvencionisanje kupovine bicikla, unapređenjem biciklističke infrastrukture, novim projektima i sl.

Iako u pogledu biciklističkog saobraćaja i infrastrukture još nismo stigli do nivoa najrazvijenijih Evropskih gradova poput Amsterdama, Beča, Pariza i njima sličnih, na dobrom smo putu da taj nivo uskoro postignemo. 

Izložbu fotografija “Novi Sad – tako blizu a tako daleko” podržao je Savez omladinskih udruženja OPENS. Sponzor izložbe je Invictabike shop.

Slične vesti

categoryNovosti

Novosadska biciklistička inicijativa primljena u ECF

06.12.2017.
Autor: Novosadska Biciklistička Inicijativa

Na godišnjoj skupštini Evropske biciklističke federacije (ECF) održanoj 26. aprila 2014. godine, Novosadska biciklistička inicijativa primljena je u punopravno članstvo ove organizacije. ECF je organizacija koja je osnovana 1983. godine i…

tag ecf
Saznaj više
categoryNovosti

Oprema za put

05.12.2017.
Autor: Novosadska Biciklistička Inicijativa

Kada je oprema za put u pitanju, postoji mogućnost da nešto nedostaje ili da se spakuju nepotrebne stvari. Ovo se najčešće dešava ukoliko se osoba tek upušta u avanture putovanja…

tag cikloturizam
Saznaj više
categoryAktivnosti

Mladi dizajnirali teretni bicikl za pomoć napuštenim životinjama

30.12.2019.
Autor: Novosadska Biciklistička Inicijativa

U radu sa napuštenim životinjama, među problemima koji izazivaju stres i nisu vidljivi na prvi pogled nalazi se nedostatak transporta u ključnom momentu. Javni prevoz osim što nije ekonomično i…

tag cargo bicikl opens pogon19 dutch style
Saznaj više