
Institucije protiv dvotočkaša, način usvajanja zakona problematičan
Udruženje Novosadska biciklistička inicijativa smatra da su novousvojene izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima donete u atmosferi haosa i konfuzije u Narodnoj skupštini, dodatno pogoršavajući utisak samog procesa izrade predloga zakona i informisanost javnosti o izmenama zakona.
Biciklisti su isticali da su predložene izmene zakona destimulišuće za vozače električnih trotineta i kompanije koje rentiraju el. trotinete i da predstavljaju “pripremu terena” za usvajanje takvih izmena za električne bicikle. Izmenama je upotreba ovih vozila koja su suštinski najpribližnija biciklima u većini gradova učinjena komplikovanom. Dodatni problem predstavlja nedostatak odgovarajuće infrastrukture i zabrana za mlađe uzraste, kojima je ovaj vid prevoza privlačan. Izmenama su uvedene “nalepnice” za potvrđivanje tehničkih karakteristika el. trotineta, koje izdaje i naplaćuje Agencija za bezbednost saobraćaja, dok je jedna od novosti i zabrana vožnje el. trotineta prilikom prelaska kolovoza.
Istovremeno, već duži niz godina izostaju u propisima na republičkom nivou čak i minimalne mere koje bi unapredile bezbednost i kretanje biciklista, uvažavajući rastući broj biciklista u našim gradovima. Tako su ostala nerešena pitanja obaveznog rastojanja prilikom preticanja biciklista, kretanja biciklista u jednosmernim ulicama i pešačkim zonama, kretanja dece na biciklima i prevoz dece u prikolicama za bicikle, kretanje biciklista žutim trakama i druga pitanja koja su od značaja za razvoj savremenog biciklističkog saobraćaja i smanjenje gužvi i zagađenja u gradovima.

Posebnu pažnju privuklo je oduzimanje finansijskih sredstava namenjenih finansiranju bezbednosti saobraćaja u lokalnim samoupravama i dodeljivanje na budžetski razdeo Ministarstva unutrašnjih poslova. Na nivou Novog Sada, ova sredstva su iznosila oko 100.000.000 dinara godišnje i deo sredstava korišćen je za unapređenje biciklističke infrastrukture. Udruženje je prilikom javne rasprave očekivalo da će Novi Sad, u kome su vršena značajna ulaganja i postignuti značajni uspesi u razvoju biciklističkog saobraćaja, biti inspirator unapređenja propisa, umesto što su napravljeni koraci koji nas vraćaju u nazad.
Pitanja kvaliteta javne rasprave i izmena zakona dodatno su opterećena i načinom na koji su izmene zakona usvojene. U haotičnoj i konfuznoj atmosferi rada, javnost nije imala priliku da se argumentovano informiše o ovim značajnim izmenama i njenim manjkavostima, usled opstrukcije normalnog rada Narodne skupštine od strane gotovo svih zastupnika građana. U ovako nestabilnom političkom kontekstu, kvalitet zakonskih rešenja i samog procesa donošenja zakona je u ozbiljnom padu, što je neprihvatljivo i neodgovorno.
Slične vesti
[REZULTATI ANKETE] Šta Novosađani misle koliko je učešće biciklista u saobraćaju?
Prema procenama SMART analize iz 2017. godine, Novi Sad je tada imao 9% biciklista. Ove godine se sprovodi revizija SMART analize, a sredinom leta bi trebalo da dobijemo podatke kolika…
Za vikend na bici izlet
Iskoristite jedan od poslednjih sunčanih vikenda ove godine tako što ćete u subotu 27. oktobra otići na zajedničku vožnju bicikla do jednog od prigradskih naselja sa Novosadskom biciklističkom inicijativom! Za…
Doživite umetnost kroz ples!
Nesvakidašnji projekat plesnog udruženja „Groove“ otkriva kako se kroz ples možemo upoznati sa stalnom postavkom muzeja ili galerije. Zajedno sa koreografom iz Francuske Stivom Kamsoom plesači će ponuditi nove načine…