
Da li se konačno bliži rešenje biciklističke staze na Mostu slobode?
Grad Novi Sad traži iskusne inženjere koji će uraditi analizu uvođenja biciklističke saobraćajnice na Mostu slobode.
Reč je o dugoočekivanom poslu koji Grad razmatra godinama, a sada dolazi do prvih koraka u realizaciji.
Na firmama koje na tenderu izabere Gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije je da urade kompletnu analizu postojećeg stanja Mosta slobode, uz predviđanje biciklističke staze sa uzvodne strane mosta, kao i povezivanje te staze sa postojećim i planiranim biciklističkim stazama.
Još jedan od ciljeva je omogućavanje komfornijeg prolaska za pešake pažljivim pozicioniranjem biciklističke staze, što će ujedno omogućiti lakše kretanje biciklista ka Sremskoj Kamenici. Prioritet je da na ovom mostu pešaci i biciklisti budu na sigurnoj poziciji u odnosu na motorizovan saobraćaj.
Od autora ove analize traži se da urade i idejno rešenje kao osnovu za projektovanje budućih biciklističkih staza, kao i procenu koliko bi projektovanje koštalo.
Tender je otvoren do 26. decembra, a posao će koštati oko tri miliona dinara sa PDV.
Kako je 021.rs pisao, “Urbanizam” je čelnicima Grada predložio dve varijante za uvođenje biciklističkih staza na Mostu slobode. Predloženo je projektovanje staze u desnoj zaustavnoj traci u smeru ka Sremskoj Kamenici, kao i konzola ispod zaustavne trake i trotoara. Nadležni su, kao bolji, ocenili prvi predlog.
Most slobode je trenutno drumsko-pešački most preko Dunava, koji povezuje bački i sremski deo Novog Sada, odnosno Novi Sad i Sremsku Kamenicu. Prvi put je otvoren za saobraćaj 1981. godine, bombardovan je 1999. godine, a rekonstruisan i ponovo otvoren 2005. godine.
Dužina konstrukcije mosta je 1,3 kilometara, ima šest auto-traka i dve pešačke trake, a biciklisti ga godinama koriste, iako nema staze.
Kampanju o regulisanju biciklističkog saobraćaja na Mostu slobode vodila je Novosadska biciklistička inicijativa u avgustu, kad je masovna vožnja bicikala kroz grad organizovana s ciljem skretanja pažnje na važnost ulaganja u biciklističku infrastrukturu i na mostovima.
Izvor: 021.rs / Gorica Nikolin
Slične vesti
Stigao “Vrabac”: novosadska inspekcija na električnim biciklima protiv nepropisnog parkiranja
Na nešto više od 100 kilometara biciklističkih staza u Novom Sadu, najkasnije za 60 dana kretaće će se 10 električnih bicikala sa kamerama koje će evidentirati nepropisno parkiranje. Gradska služba…
Šesta sednica RG za biciklizam: rent-a-bike, parkinzi, ivičnjaci
U prostorijama Gradske uprave za saobraćaj i puteve 15. maja održana je šesta sednica gradske Radne grupe za biciklizam. Na sednici je bilo reči o gradskom sistemu iznajmljivanja bicikala i…
Nakon decenije: u BiH ukinute obavezne kacige za bicikliste
Deceniju nakon uvođenja, biciklisti u Bosni i Hercegovini više nisu u obavezi da koriste kacige. Obavezno korišćenje reflektujućeg prsluka potisnula je reflektujuća oprema na biciklisti ili biciklu. Zagovarači ove promene…