Biciklistički most postavljen za 6 sati

U Holandiji podigli biciklistički most za svega 6 sati

Grad koji svojim akcijama pokazuje da želi da ulaže u biciklističku infrastrukturu je u jednoj rečenici opis holandskog grada Ajndhovena. Nakon svetski poznatog plutajućeg biciklističkog kružnog toka, Hovenringa i 37 kilometara duge biciklističke petlje oko grada i kroz  grad, otvoren je i veliki biciklistički most na autoputu A2. Ni manje ni više nego za svega 6 sati! 

Otac pomaže detetu da savlada pristupnu rampu biciklističkog mosta Tegenboš, novog čeličnog lučnog mosta u Ajndhovenu (foto: BicycleDutch)
Otac pomaže detetu da savlada pristupnu rampu biciklističkog mosta Tegenboš, novog čeličnog lučnog mosta u Ajndhovenu. Foto: BicycleDutch


Do nedavno je bilo moguće preći put A2 na drugom vijaduktu, ali taj put treba proširiti u pokušaju da se poboljša protok motornog saobraćaja između grada Ajndhovena i aerodroma. Zbog toga će biciklistička staza na tom vijaduktu biti pretvorena u prostor za automobile.

Da bi se prešao autoput biciklom, pronađen je novi način - projektant kompanije ipv Delft proučio je moguća rešenja i zaključio da bi potpuno novi, odvojeni biciklistički vijadukt - malo udaljen od svih automobila - bio bolji od proširenja već postojećeg vijadukta.

Grad Ajndhoven je prihvatio predlog po kom bi novi most, povezan delimično novim biciklističkim stazama daleko od glavnih puteva za motorni saobraćaj, zaista bio bolji.

Neke od tih biciklističkih ruta tek treba da se izgrade, ali most dugačak 160 metara sada je otvoren. To je lučni čelični most koji omogućava obuhvatanje celog autoputa A2 i susedne regionalne brze ceste N2 - svih 14 traka - u jednom rasponu dužine 130 metara.

Ipv Delft ne vidi nikakve mane u ovakvom, lučnog dizajna, već samo prednosti:

„Ne samo zato što izgleda neverovatno, već ima prednost zbog svoje strukturne efikasnosti i minimalne upotrebe čelika.“

Ovakav most takođe omogućava i buduće izmene puta bez izmene postojećeg mosta, a sličan tip mosta korišćen je za prelazak kanala Amsterdam-Rajna u Nigtevehtu.


Za postavljanje mosta predviđeno 8 sati, završeno za 6!

Most svojim lukom i sigurnosnim mrežama u pejzaž unosi zanimljive linije.
Most svojim lukom i sigurnosnim mrežama u pejzaž unosi zanimljive linije.Foto: BicycleDutch


Delovi mosta su konstruisani u Belgiji i sastavljeni su u neposrednoj blizini konačne lokacije na zapadnoj strani puta. Most težak 1.600 tona ili 1.6 miliona kilograma bio je  pretežak za podizanje na stubove.

Umesto toga je u noći sa 29. na 30. avgust 2020. godine valjan na samohodnim modularnim transporterima.

Planirano je da operacija postavljanja mosta traje 8 sati, a mogla se pratiti putem prenosa uživo. Te noći je sve prošlo tako dobro da je most postavljen za samo 6 sati. Ubrzani snimak prikazuje ceo proces.

Nakon transporta i sastavljanja, trebalo je most završiti na licu mesta. To je trajalo samo nekoliko meseci.

U petak 23. oktobra prvi biciklisti su već mogli da koriste most i uglavnom su bili oduševljeni.

Most ima ploču širine 7 metara sa iskorištenošću površine širine 5 metara. To znači da dvoje ljudi koji voze bicikl rame uz rame mogu proći još dvoje ljudi koji voze bicikl rame uz rame, dok još uvek ima mesta za dvoje ljudi koji hodaju rame uz rame.

Ploča mosta je 7 metara iznad površine puta, a vrh luka je 21 metar iznad ploče mosta. LED osvetljenje je integrisano u ogradu kao što je to uobičajeno danas, ali ovaj most se nalazi u Ajndhovenu, odnosno gradu svetlosti u Holandiji (jer je uvek bio glavno sedište kompanije Philips, koja je prvobitno proizvodila sijalice).

To znači da ovaj most mora odgovarati ugledu grada i zbog toga je dobio LED reflektore koji mogu osvetliti luk mosta iznutra u bilo kojoj željenoj boji.

Most je dobio ime Tegenboš po istorijskoj farmi i kvartu u ovom području Ajndhovena. Prema navodima kompanije ipv Delft, budžet je iznosio otprilike 12 miliona evra, što je uporedivo s mostom u Nigtevehtu ili sa Hovenringom.

 

Pogledajte u video snimku kako je teklo postavljanje mosta: 

 


Za više detalja posetite blog BicycleDutch