
12,9 i 14,5 km/h su idealne brzine za vožnju bicikla u gradu
Ovo su takozvane „optimalne tačke“ u okviru kojih se izbegava prekomerno udisanje zagađenog vazduha.
Ukoliko ste vozili bicikl danas bilo kojom brzinom koja je različita od 12,9 km/h (žene) ili 14,5 km/h (muškarci) to i nije bilo baš dobro za vaše zdravlje. Inače, ove brzine su maksimalne brzine kretanja kućnog miša ili praseta.
Takođe, ukoliko ste šetali korakom sporijim od 4 km/h (za oba pola), uglavnom ste opet napravili grešku.
Navedene brzine su „optimalne tačke“ za kretanje ljudi između 20 i 60 godina starosti i to po ravnom terenu, navodi Aleksandar Bigazi (Alexander Bigazzi) sa Univerziteta u Britanskoj Kolumbiji. On je izračunao ove brzine u nameri smanjenja izloženosti ljudi zagađenom vazduhu. „Što se neko brže kreće“, navodi autor „snažnije i udiše, te samim tim može udahnuti i više zagađenja, ali takođe se i kraće izlaže sabraćaju“.

Postoji mnogo dodatnih objašnjenja i činjenica koje moraju da se uzmu u obzir u odnosu na navedene optimane brzine, što je detaljno objašnjeno u studiji koja je publikovana u naučnom časopisu International Journal of Sustainable Transportation. Kako autor navodi okvrine brzine za sigurnu vožnju bicikla su između 11,3 i 19,3 km/h, i oko 1,6 do 6,4 km/h za hodanje. Ali, ako se ove optimalne brzine premaše za 9,6 km/h izloženost zagađenom vazduhu se može više nego duplirati. Međutim, postoji i mnogo faktora koji mogu da utiču na ublažavanje rizika prilikom izloženosti zagađenom vazduhu, kao što su to godine, nagib puta, vremenske prilike, i udaljenost od najvećih koncentracija zagađenja – kao što je to autoput.
Da li je onda neophodno u cilju zaštite naših pluća da se brzina kretanja konstantno prilagođava? Možda i nije. Kako Aleksandar objašnjava: „Čini se da pešaci i biciklisti biraju brzinu kretanja koja približno minimizira dozu inhalacije zagađenja, iako je malo verovatno da je glavni motiv za to samo zagađenje.“
Izvor: CITYLAB, orginalan tekst možete pročitati ovde.
Tekst preveo i prilagodio: V. M.
Slične vesti
NSBI na otvaranju Omladinskog centra OPENS provozao posetioce
Novosadska biciklistička inicijativa predstavila je svoje programe i aktivnosti mladima koji su posetili novi Omladinski centar Opens u Kineskoj četvrti. Provozali smo sve one sa avanturističkim duhom na kargo biciklima…
Poznati danski ekspert oštro protiv Volvo spreja
Nedavna vest o novom Volvo spreju, koji čini bicikliste i njihova vozila bolje uočljivim u uslovima noćne vožnje, zapalila je oduševljenje mnogih poput Hepo kockice. Ali, za sve one koji se ozbiljnije bave pitanjima…
I Zrenjanin podstiče kupovinu bicikala – preko odabranih kompanija
Nakon što je Novi Sad započeo trend dodele podsticaja za kupovinu bicikala na sugestiju Novosadske biciklističke inicijative, javni poziv je objavljen i u Beogradu, a nizu gradova koji se pridružuje trendu je i…