Novosti

12,9 i 14,5 km/h su idealne brzine za vožnju bicikla u gradu


Ovo su takozvane „optimalne tačke“ u okviru kojih se izbegava prekomerno udisanje zagađenog vazduha.

Ukoliko ste vozili bicikl danas bilo kojom brzinom koja je različita od 12,9 km/h (žene) ili 14,5 km/h (muškarci) to i nije bilo baš dobro za vaše zdravlje. Inače, ove brzine su maksimalne brzine kretanja kućnog miša ili praseta.

Takođe, ukoliko ste šetali korakom sporijim od 4 km/h (za oba pola), uglavnom ste opet napravili grešku.

Navedene brzine su „optimalne tačke“ za kretanje ljudi između 20 i 60 godina starosti i to po ravnom terenu, navodi Aleksandar Bigazi (Alexander Bigazzi) sa Univerziteta u Britanskoj Kolumbiji. On je izračunao ove brzine u nameri smanjenja izloženosti ljudi zagađenom vazduhu. „Što se neko brže kreće“, navodi autor „snažnije i udiše, te samim tim može udahnuti i više zagađenjaali takođe se i kraće izlaže sabraćaju“.

Postoji mnogo dodatnih objašnjenja i činjenica koje moraju da se uzmu u obzir u odnosu na navedene optimane brzine, što je detaljno objašnjeno u studiji koja je publikovana u naučnom časopisu International Journal of Sustainable Transportation. Kako autor navodi okvrine brzine za sigurnu vožnju bicikla su između 11,3 i 19,3 km/h, i oko 1,6 do 6,4 km/h za hodanje. Ali, ako se ove optimalne brzine premaše za 9,6 km/h izloženost zagađenom vazduhu se može više nego duplirati. Međutim, postoji i mnogo faktora koji mogu da utiču na ublažavanje rizika prilikom izloženosti zagađenom vazduhu, kao što su to godine, nagib puta, vremenske prilike, i udaljenost od najvećih koncentracija zagađenja – kao što je to autoput.

Da li je onda neophodno u cilju zaštite naših pluća da se brzina kretanja konstantno prilagođava? Možda i nije. Kako Aleksandar objašnjava: „Čini se da pešaci i biciklisti biraju brzinu kretanja koja približno minimizira dozu inhalacije zagađenja, iako je malo verovatno da je glavni motiv za to samo zagađenje.“

Izvor: CITYLAB, orginalan tekst možete pročitati ovde.

Tekst preveo i prilagodio: V. M.

Slične vesti

categoryAktivnosti

Foto konkurs “Novi Sad – tako blizu, a tako daleko”

26.10.2022.
Autor: Novosadska Biciklistička Inicijativa

— PRODUŽENO DO 11. NOVEMBRA 2022. — Kako vidiš bici infrastrukturu u Novom Sadu? Mi je vidimo kao mrežu mogućnosti, sa mnogim preprekama koje želimo da uklonimo! Ugledamo se na…

tag fotokonkurs novi sad
Saznaj više
categoryAktivnosti

Dan izazova “Samo ne autom”

09.01.2018.
Autor: Novosadska Biciklistička Inicijativa

Vreme je za takmičenje! Ko će više, ko će duže? Jedan dan, jedna aplikacija, tvoja ekipa i sva prevozna sredstva koja ne troše gorivo – bicikl, trotinet, skejt, roleri, monocikl,…

tag samo ne autom evropska nedelja mobilnosti dan bez automobila
Saznaj više
categoryNovosti

Biciklisti traže veće rastojanje pri obilaženju i preticanju

08.01.2018.
Autor: Novosadska Biciklistička Inicijativa

Uz najavljene zahteve biciklističkih udruženja iz Srbije da se u novim izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja izostavi obaveza nošenja svetloodbojnih prsluka, udruženja traže i uvođenje obaveznog rastojanja pri obilaženju i…

tag bezbednost rastojanje
Saznaj više