Novosti

Na javnoj raspravi Zakon o saobraćaju doživeo brojne kritike

Otvaranje javne rasprave o predlogu dopuna Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima u Novom Sadu, proteklo je uz brojne reakcije javnosti. Sala je bila tesna, vremena nedovoljno, ali su kritike stigle sa svih strana – od građana, udruženja, sportskih organizacija, autoprevoznika, predstavnika brojnih auto škola, inspekcija, lica koja se bave tehničkim pregledima i drugih.

Nažalost kada su biciklisti u pitanju, nije se odmaklo od jedne teme – predloga uvođenja obaveze nošenja svetloodbojnog prsluka za bicikliste noću i u uslovima smanjene vidljivosti, u i van naseljenog mesta. Na pitanje predstavnika biciklista na čemu je zasnovan ovaj predlog, zašto nisu uvažena međunarodna iskustva i sugestije, uključeni reprezentativni predstavnici biciklističkih organizacija su ostali uskraćeni za detaljan odgovor te je komentar bio da je u pitanju “policijska statistika”, kao i analogija sa policijskim službenicima koji rade na terenu i nose reflektujuće prsluke. Biciklisti su naročito skrenuli pažnju na dodatnu viktimizaciju biciklista, kao i neosnovanost tvrdnji i neefikasnost predložene mere, dok je jedan od predstavnika biciklista izvukao svetloodbojni prsluk u nameri da pokaže prisutnima zašto je u pogledu biciklista neefikasan. Nažalost predstavnicima biciklista je nakon postavljenog svega jednog pitanja oduzeta reč i prepuštena drugim učesnicima u raspravi.

Uz bicikliste, brojni komentari su došli od drugih predstavnika: predstavnik Privredne komore auto škola Srbije (oko njih 300) uputio je brojne zamerke na predlog, a naročito na meru koja je najavljivana u proteklih 2 meseca o ograničenjima za mlade vozače. Autoprevoznici i špediteri su izneli svoje primedbe, naročito u pogledu problema na graničnim prelazima, inspekcije u pogledu nadležnosti i odgovornosti, dok je predstavnik Biciklističkog saveza Vojvodine istakao problem grupnim vožnjama i sportskim biciklizmom na putevima.

Ostali predstavnici predlagača, izuzev predstavnika Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije, nisu se značajnije obraćali javnosti. Opšti utisak sa javne rasprave su izneli pre svega predstavnici biciklističkih inicijativa i udruženja, naročito na društvenim mrežama i sajtovima udruženja, ocenjujući da je upravo ovakav početak javne rasprave pokazao da se predložene mere moraju dorađivati ili ukidati, da nisu osnovane i da su štetne, da nije postignut društveni konsenzus iako se za neke mere tvrdi da postoji podrška javnosti, te da proces mora biti daleko transparentniji i inkluzivniji prema svim zainteresovanim stranama.

Na javnoj raspravi su interese biciklističke zajednice predstavljali Novosadska biciklistička inicijativa, Vozi ulice (Šabac), Beociklizacija, Ulice za bicikliste i Ciklo Svet Srbija (Beograd), Biciklistički savez Vojvodine (Novi Sad).

Slične vesti

categoryNovosti categoryNovosti

Svi vi što maštate o stazi!: nevidljivi rat pešaka i biciklista

06.12.2017.
Autor: Novosadska Biciklistička Inicijativa

Često se može čuti od osoba koje redovno koriste bicikl u Novom Sadu o problemima koje im svakodnevno zadaju pešaci. Za njih, pešaci su potpuno nemarni i nesmotreni učesnici saobraćaja,…

tag infrastruktura
Saznaj više

Bicikl i moda

05.12.2017.

Mislim da se isplati sav trud, odnosno potreba biciklista u Novom Sadu da na svojim bici stazama trube pešacima koji je prelaze ne osvrćući se ni levo, a kamoli desno….

tag bici moda
Saznaj više
categoryDogađaji

Biciklisti osvojili ulice

02.01.2018.

Novosadska kritična masa održana poslednjeg petka u ovom mesecu, izbrojala je više od 550 biciklista i biciklistkinja što je približno rekordnoj poseti od prošle godine. Od starta u Limanskom parku do Štranda…

tag kritična masa
Saznaj više