Novosti

Kako izgleda kada je motorni saobraćaj prioritet?


Nedavno je završena izgradnja podvožnjaka u Partizanskoj ulici u okviru izgradnje brze pruge Beograd-Budimpešta. Iako je prvobitni rok za završetak radova bio u oktobru, rok je pomeran nekoliko puta, da bi ulica konačno bila otvorena početkom februara.

Otvaranje podvožnjaka upriličeno je posetom gradonačelnika Novog Sada Gospodina Milana Đurića i ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Gorana Vesića. Tom prilikom, ministar Vesić je izjavio da je ulica delimično otvorena, odnosno da je pušten motorni saobraćaj, dok će pešački i biciklistički saobraćaj još malo sačekati na završetak biciklističke i pešačke staze. Prema rečima ministra Vesića, pešački i biciklistički saobraćaj nije prioritet, i zbog toga će pešaci i biciklisti sačekati završetak izgradnje staze, jer kako kaže, važno je da je ulica otvorena za motorni saobraćaj.

Posle ovakve izjave postavlja se pitanje, kako je moguće da u gradu koji ima više od 10% biciklista, završetak izgradnje biciklističke staze i otvaranje ulice za biciklistički saobraćaj nije prioritet? Kako je moguće da u ovakvim situacijama, biiklisti i pešaci predstavljaju poslednju rupu na društvenoj lestvici i da za njih infrastruktura može da sačeka, dok je infrastruktura za motorni saobraćaj prioritet?

Iako Partizanska ulica predstavlja važnu saobraćajnicu u Novom Sadu za motorni saobraćaj, takođe je bitna i za biciklistički saobraćaj, jer spaja grad sa industrijskom zonom, te dalje sa Klisom. 

Međutim, ovo nije jedini primer presecanja biciklističke i pešačke infrastrukture. Često se dešava širom grada, da tokom izvođenja radova bilo na saobraćajnicama, bilo na objektima, bude zatvorena pešačka i biciklistička staza, a pešaci se preusmeravaju na drugu stranu ulice. U svemu tome izostaje naravno bezbedno vođenje pešačkog i biciklističkog saobraćaja u zoni radova, pa su pešaci i biciklisti primorani najčešće koristiti kolovoz, ili zbog neblagovremenog obaveštavanja o izvođenju i poziciji radova, čak i prelazak ulice van obeleženog pešačkog prelaza.

Ovakvo ophođenje prema pešacima i biciklistima kao najranjivijim učesnicima u saobraćaju veoma je neodgovorno i opasno u pogledu bezbednosti pešaka i biciklista.

Slične vesti

categoryDogađaji

Prvi dan festivala otvara Kritična masa

02.01.2018.
Autor: Novosadska Biciklistička Inicijativa

Novosadska Kritična masa održaće se 29. put po redu danas sa startom u 17 časova iz Limanskog parka. Zbog biciklističkog festivala koji obeležava današnji dan i u toku vikenda očekuje…

tag kritična masa biciklana fest
Saznaj više
categoryNovosti

“Politika” protiv biciklista?

09.01.2018.
Autor: Novosadska Biciklistička Inicijativa

Kakve posledice može da ima medijska stigmatizacija biciklista u članku “Vozači bicikala jure i ne gledaju na pešake” iz pera novinarke dnevnog lista “Politika”? Novinska kuća nije objavila reagovanje biciklističkih udruženja iz…

Saznaj više
categoryNovosti

Novi Sad SVETSKA prestonica zimskog bicikliranja!

29.01.2018.
Autor: Novosadska Biciklistička Inicijativa

Ljudi, ljudi, ljudi! Novi Sad je trenutno PRVI na svetu po broju biciklista koji voze bicikl zimi! Takmičenje Winter Bike To Work Day traje do 9. februara i rezultat je još uvek…

tag zimsko bicikliranje
Saznaj više