Kako izgleda kada je motorni saobraćaj prioritet?
Nedavno je završena izgradnja podvožnjaka u Partizanskoj ulici u okviru izgradnje brze pruge Beograd-Budimpešta. Iako je prvobitni rok za završetak radova bio u oktobru, rok je pomeran nekoliko puta, da bi ulica konačno bila otvorena početkom februara.
Otvaranje podvožnjaka upriličeno je posetom gradonačelnika Novog Sada Gospodina Milana Đurića i ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Gorana Vesića. Tom prilikom, ministar Vesić je izjavio da je ulica delimično otvorena, odnosno da je pušten motorni saobraćaj, dok će pešački i biciklistički saobraćaj još malo sačekati na završetak biciklističke i pešačke staze. Prema rečima ministra Vesića, pešački i biciklistički saobraćaj nije prioritet, i zbog toga će pešaci i biciklisti sačekati završetak izgradnje staze, jer kako kaže, važno je da je ulica otvorena za motorni saobraćaj.
Posle ovakve izjave postavlja se pitanje, kako je moguće da u gradu koji ima više od 10% biciklista, završetak izgradnje biciklističke staze i otvaranje ulice za biciklistički saobraćaj nije prioritet? Kako je moguće da u ovakvim situacijama, biiklisti i pešaci predstavljaju poslednju rupu na društvenoj lestvici i da za njih infrastruktura može da sačeka, dok je infrastruktura za motorni saobraćaj prioritet?
Iako Partizanska ulica predstavlja važnu saobraćajnicu u Novom Sadu za motorni saobraćaj, takođe je bitna i za biciklistički saobraćaj, jer spaja grad sa industrijskom zonom, te dalje sa Klisom.
Međutim, ovo nije jedini primer presecanja biciklističke i pešačke infrastrukture. Često se dešava širom grada, da tokom izvođenja radova bilo na saobraćajnicama, bilo na objektima, bude zatvorena pešačka i biciklistička staza, a pešaci se preusmeravaju na drugu stranu ulice. U svemu tome izostaje naravno bezbedno vođenje pešačkog i biciklističkog saobraćaja u zoni radova, pa su pešaci i biciklisti primorani najčešće koristiti kolovoz, ili zbog neblagovremenog obaveštavanja o izvođenju i poziciji radova, čak i prelazak ulice van obeleženog pešačkog prelaza.
Ovakvo ophođenje prema pešacima i biciklistima kao najranjivijim učesnicima u saobraćaju veoma je neodgovorno i opasno u pogledu bezbednosti pešaka i biciklista.
Slične vesti
Biciklisti osvojili ulice
Novosadska kritična masa održana poslednjeg petka u ovom mesecu, izbrojala je više od 550 biciklista i biciklistkinja što je približno rekordnoj poseti od prošle godine. Od starta u Limanskom parku do Štranda…
Novi biciklistički poligon za decu
Đaci Osnovne škole “Đura Daničić” iz Novog Sada, su proteklog vikenda dobili svoj prvi poligon za vežbanje vožnje bicikla i saobraćajnih propisa. Kako nas je obradovalo lepše sunčano vreme, odlučili…
Počinje biciklističko festivalsko leto
Ovu godinu obeležiće niz biciklističkih festivala u regionu – Srbija, Hrvatska i Slovenija pripremaju festivale na kojima će se razmatrati biciklistički aktivizam, bezbednost, situacija u urbanističkim konceptima, ali i popularisati…