Novosti

Kako izgleda kada je motorni saobraćaj prioritet?


Nedavno je završena izgradnja podvožnjaka u Partizanskoj ulici u okviru izgradnje brze pruge Beograd-Budimpešta. Iako je prvobitni rok za završetak radova bio u oktobru, rok je pomeran nekoliko puta, da bi ulica konačno bila otvorena početkom februara.

Otvaranje podvožnjaka upriličeno je posetom gradonačelnika Novog Sada Gospodina Milana Đurića i ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Gorana Vesića. Tom prilikom, ministar Vesić je izjavio da je ulica delimično otvorena, odnosno da je pušten motorni saobraćaj, dok će pešački i biciklistički saobraćaj još malo sačekati na završetak biciklističke i pešačke staze. Prema rečima ministra Vesića, pešački i biciklistički saobraćaj nije prioritet, i zbog toga će pešaci i biciklisti sačekati završetak izgradnje staze, jer kako kaže, važno je da je ulica otvorena za motorni saobraćaj.

Posle ovakve izjave postavlja se pitanje, kako je moguće da u gradu koji ima više od 10% biciklista, završetak izgradnje biciklističke staze i otvaranje ulice za biciklistički saobraćaj nije prioritet? Kako je moguće da u ovakvim situacijama, biiklisti i pešaci predstavljaju poslednju rupu na društvenoj lestvici i da za njih infrastruktura može da sačeka, dok je infrastruktura za motorni saobraćaj prioritet?

Iako Partizanska ulica predstavlja važnu saobraćajnicu u Novom Sadu za motorni saobraćaj, takođe je bitna i za biciklistički saobraćaj, jer spaja grad sa industrijskom zonom, te dalje sa Klisom. 

Međutim, ovo nije jedini primer presecanja biciklističke i pešačke infrastrukture. Često se dešava širom grada, da tokom izvođenja radova bilo na saobraćajnicama, bilo na objektima, bude zatvorena pešačka i biciklistička staza, a pešaci se preusmeravaju na drugu stranu ulice. U svemu tome izostaje naravno bezbedno vođenje pešačkog i biciklističkog saobraćaja u zoni radova, pa su pešaci i biciklisti primorani najčešće koristiti kolovoz, ili zbog neblagovremenog obaveštavanja o izvođenju i poziciji radova, čak i prelazak ulice van obeleženog pešačkog prelaza.

Ovakvo ophođenje prema pešacima i biciklistima kao najranjivijim učesnicima u saobraćaju veoma je neodgovorno i opasno u pogledu bezbednosti pešaka i biciklista.

Slične vesti

categoryNovosti

Poslednji vikend u septembru u znaku bicikla

02.01.2018.
Autor: Novosadska Biciklistička Inicijativa

Poslednji vikend u septembru protekao je u znaku bicikla u Novom Sadu. Petak je obeležila Kritična masa, a zatim tribina i promocija biciklističkog putopisnog romana “Zakotrljaj me oko sveta” autorke…

tag kritična masa
Saznaj više
categoryNovosti

Melodija Kritične mase

26.04.2022.
Autor: Novosadska Biciklistička Inicijativa

Poslednjeg petka u martu, imali smo prvu ovogodišnju Kritičnu masu, sa temom “Novosadsko biciklističko proleće sa Kritičnom masom”. Biciklisti svih uzrasta, od najmlađih do onih najstarijih, njih nešto više od…

tag kritična masa
Saznaj više
categoryNovosti

Novi Sad prvi kreće sa podsticajima za kupovinu bicikala

04.02.2021.
Autor: Novosadska Biciklistička Inicijativa

Prošlo je nešto više od godinu dana kako je Novosadska biciklistička inicijativa uputila predlog Ministarstvu zaštite životne sredine i Vladi Republike Srbije da subvencionišu kupovinu bicikala. Ministar Trivan je tada uputio apel lokalnim samoupravama da započnu…

tag subvencije
Saznaj više