
Protiv zagađenja vazduha subvencijama za kupovinu bicikala
Novosadska biciklistička inicijativa uputila je predlog Ministarstvu zaštite životne sredine i Vladi Republike Srbije predlog da subvencioniše kupovinu bicikala, kako bi se veći broj građana opredelio za ovo jeftino, jednostavno i efikasno prevozno sredstvo koje čuva životnu sredinu i kako bi se smanjilo zagađenje vazduha.
U Novom Sadu, gradu sa više od 30.000 biciklista i približno 100 kilometara biciklističkih staza, bicikl deluje kao očigledan izbor. Na bilo koje mesto biciklom je moguće stići brzo, ekonomično, parking se retko traži i zagađenje koje potiče od bicikla je praktično nepostojeće. Istraživanja koja su vršena u Novom Sadu pokazala su da se do ovog broja došlo različitim aktivnostima kojima je podsticana vožnja bicikla i da je pre 10 godina broj biciklista bio 3 puta manji.
Računica inicijative polazi od toga da u poređenju sa najavljenim subvencijama od 8.000 eura za kupovinu jednog taksi vozila, 80 građana može dobiti podsticaj od 100 eura za kupovinu bicikla, što za većinu građana u manjim gradovima predstavlja efikasno rešenje. Gradovi koji su veći ili imaju uzbrdice bi bili pogodniji za električne bicikle, za koje bi bilo potrebno izdvojiti nešto više novca i dati nešto veće podsticaje. Prema predlogu, građani bi ove pogodnosti mogli da ostvare jednom u 3 ili 4 godine, pod uslovom da kupe nov bicikl tehnički u opremljen u skladu sa propisima za učešće u saobraćaju. Na ovaj način bi se smanjilo zagađenje vazduha, ali i zagađenje bukom.
Dodatni predlozi uključuju podsticaje privredi za nabavku dostavnih bicikala (naročito teretnih), kao i omogućavanje poslodavcima da troškove za dolazak na posao isplate i onima koji dolaze biciklom ili peške, nasuprot stavu ministarstva finansija da ovi troškovi pripadaju samo onima koji koriste automobil ili javni prevoz. Novosadski biciklisti su takođe predložili i promenu regulative u oblasti saobraćaja, kako bi biciklistički saobraćaj bio bezbedniji i pristupačniji roditeljima i deci mlađoj od 12 godina i kako bi se navika korišćenja bicikla razvijala što ranije. Prednosti navedenih mera su to što se mogu sprovesti gotovo odmah, konkretni su, ekonomski isplativi, povećaće kvalitet života velikog broja građana i uvođenjem novih, tehnički ispravnih bicikala u saobraćaj, direktno se povećava bezbednost u saobraćaju.
Podsticaji u razvijenijim za kupovinu bicikla u različitim zemljama Evrope postoje već duže vreme, dok su se regionu pojavili u Severnoj Makedoniji i Crnoj Gori.
Slične vesti
Da li je kažnjiva šetnja biciklističkom stazom?
Na preko 100 kilometara novosadskih biciklističkih staza situcaija je daleko od glatkog i slatkog. Osim parkiranih automobila, izbočina, ivičnjaka, nedovršenih radova i prekinutih deonica, biciklisti se tradicionalno susreću i sa…
IT kompanije dominiraju: proglašeni pobednici “Samo ne autom” u Novom Sadu
Prebrojali smo kilometre, preračunali bodove i dobili pobednike prvog izazova “Samo ne Autom” u Novom Sadu! Iako je takmičenje prvi put organizovano u našem gradu, veliki broj učesnika se prijavilo…
Oproštaj od Ivana Davosira memorijalnom vožnjom
Autor fotografije: Dejan Bogdanović Memorijalna vožnja u čast Ivana Davosira, osnivača novosadskog “Fanatika” i pokretača Fruškogorskog MTB maratona, održaće se u nedelju 7. novembra, sa početkom u Limanskom parku. Davosir je…