Novosti

Novi parkinzi za bicikle na Pozorišnom trgu


Nedavno rekonstruisani Pozorišni trg osim dozvole kretanja za bicikliste u ovom delu pešačke zone, dobio je i  nove parkinge za bicikle, na dva mesta – kod Apolo centra i kod Srpskog narodnog pozorišta u Uspenskoj. Kod Apolo centra ima 12 parking mesta, dok onih kod Srpskog narodnog pozorišta čak 35. 
Obišli smo bici parkinge na Pozorišnom trgu, i odlučili smo da uporedimo praktičnost, bezbednost i izgled standardnih “П” držača sa novim držačima.

Nepraktičnost ovih parkinga se ogleda u njihovom dizajnu. Predviđeni su samo za jedan bicikl, po principu “češljeva”, gde se bicikl za držač vezuje preko točka. Kod bicikala sa “leptir” maticama, točak se lako može skinuti, te vezivanje bicikla za točak uopšte nije bezbedno.

Ovo nije jedina mana novih parkinga. Parking sa “П” držačem je praktičniji, jer se za jedan držač mogu vezati i do dva bicikla, čime se povećava kapacitet parkinga, odnosno, za veći broj bicikala, potreban nam je manji broj držača. 

(Za jedan parking (držač) ovakvog tipa, može se vezati samo jedan bicikl. Jedini način da se veže, jeste preko točka, što predstavlja nebezbedan pristup i bicikl se lako može otuđiti.)

U pogledu bezbednosti, kod “П” držača se bicikl može vezati u isto vreme i za ram i za točak, što povećava bezbednost. Osim toga, “П” držač se drugačije pričvršćuju za površinu, postavljanjem na zajedničku šinu, ili ankerisanjem, što dodatno povećava bezbednost parkiranih bicikala i same konstrukcije parkinga.

(Novi držači za površinu su pričvršćeni plitkim maticama, koje se lako mogu odšrafiti, a parking ukloniti/otuđiti.)
(Za “П” držače, bicikl se vezuje za sam ram, čime se povećava bezbednost bicikla. Ako su brava i lanac za vezivanje bicikla jači, bezbednost bicikla je veća.)

Praksa postavljanja “П” držača u zemljama Evrope, pokazala se uspešnom. Ovi držači su veoma praktični, izuzetno bezbedni, a reakcije korisnika su pozitivne. Ne zauzimaju mnogo mesta, štaviše, oslobađaju prostor, jer je samo jedan “П” parking dovoljan za dva bicikla, čime se postiže potpuna efikasnost ovako opremljenih parkinga.

(“П” držač, uliven u beton u Ulici Modene.)

Da sumiramo – držači su atraktivnog i savremenog dizajna, inovativni, ali smo stekli utisak da su potrebe korisnika mogle da se sagledaju bolje. Za kraj vam predstavljamo par šaljivih ideja, kako (ne)praktično bicikl možete vezati na nove držače.

Uzevši u obzir značaj bezbednog parkiranja i potrebu da se kapaciteti za parkiranje bicikala efikasno koriste, Novosadska biciklistička inicijativa apeluje da se u budućnosti planiraju “П” držači, koji su se pokazali kao praktični i bezbedni.

Kako biste vi postavili bicikl?

Slične vesti

Električni bicikli izostavljeni iz državnih subvencija

03.08.2022.
Autor: Marko Trifkovic

U borbi protiv zagađenja životne sredine i sa ciljem poboljšanja kvaliteta vazduha, Vlada Republike Srbije je od marta 2020. godine počela sa subvencionisanjem nabavke novih električnih i hibridnih motornih vozila…

tag subvencije električni bicikl
Saznaj više
categoryDogađaji

Kritična masa “Letnji raspust”

20.06.2022.
Autor: Novosadska Biciklistička Inicijativa

Završava nam se još jedna školska godina, a ovaj put Kritična masa obeležava početak letnjeg raspusta jednom laganom letnjom vožnjom kroz grad. Posebnu pažnju skrećemo na sve veće ulaganje u…

tag kritična masa
Saznaj više
categoryNovosti categoryNovosti

Stigao “Vrabac”: novosadska inspekcija na električnim biciklima protiv nepropisnog parkiranja

05.08.2022.
Autor: Marko Trifkovic

Na nešto više od 100 kilometara biciklističkih staza u Novom Sadu, najkasnije za 60 dana kretaće će se 10 električnih bicikala sa kamerama koje će evidentirati nepropisno parkiranje. Gradska služba…

tag parkiranje kazna
Saznaj više