novi parkinzi cover

Novi parkinzi za bicikle na Pozorišnom trgu

Nedavno rekonstruisani Pozorišni trg osim dozvole kretanja za bicikliste u ovom delu pešačke zone, dobio je i  nove parkinge za bicikle, na dva mesta - kod Apolo centra i kod Srpskog narodnog pozorišta u Uspenskoj. Kod Apolo centra ima 12 parking mesta, dok onih kod Srpskog narodnog pozorišta čak 35. 
Obišli smo bici parkinge na Pozorišnom trgu, i odlučili smo da uporedimo praktičnost, bezbednost i izgled standardnih “П” držača sa novim držačima.

Nepraktičnost ovih parkinga se ogleda u njihovom dizajnu. Predviđeni su samo za jedan bicikl, po principu “češljeva”, gde se bicikl za držač vezuje preko točka. Kod bicikala sa “leptir” maticama, točak se lako može skinuti, te vezivanje bicikla za točak uopšte nije bezbedno.

Ovo nije jedina mana novih parkinga. Parking sa “П” držačem je praktičniji, jer se za jedan držač mogu vezati i do dva bicikla, čime se povećava kapacitet parkinga, odnosno, za veći broj bicikala, potreban nam je manji broj držača. 

parking primer 1
(Za jedan parking (držač) ovakvog tipa, može se vezati samo jedan bicikl. Jedini način da se veže, jeste preko točka, što predstavlja nebezbedan pristup i bicikl se lako može otuđiti.)
 

U pogledu bezbednosti, kod “П” držača se bicikl može vezati u isto vreme i za ram i za točak, što povećava bezbednost. Osim toga, “П” držač se drugačije pričvršćuju za površinu, postavljanjem na zajedničku šinu, ili ankerisanjem, što dodatno povećava bezbednost parkiranih bicikala i same konstrukcije parkinga.

primer parking 2
(Novi držači za površinu su pričvršćeni plitkim maticama, koje se lako mogu odšrafiti, a parking ukloniti/otuđiti.)
 
primer parking 3
(Za “П” držače, bicikl se vezuje za sam ram, čime se povećava bezbednost bicikla. Ako su brava i lanac za vezivanje bicikla jači, bezbednost bicikla je veća.)
 

Praksa postavljanja “П” držača u zemljama Evrope, pokazala se uspešnom. Ovi držači su veoma praktični, izuzetno bezbedni, a reakcije korisnika su pozitivne. Ne zauzimaju mnogo mesta, štaviše, oslobađaju prostor, jer je samo jedan “П” parking dovoljan za dva bicikla, čime se postiže potpuna efikasnost ovako opremljenih parkinga.

primer parking 4
(“П” držač, uliven u beton u Ulici Modene.)
 

Da sumiramo - držači su atraktivnog i savremenog dizajna, inovativni, ali smo stekli utisak da su potrebe korisnika mogle da se sagledaju bolje. Za kraj vam predstavljamo par šaljivih ideja, kako (ne)praktično bicikl možete vezati na nove držače.

Uzevši u obzir značaj bezbednog parkiranja i potrebu da se kapaciteti za parkiranje bicikala efikasno koriste, Novosadska biciklistička inicijativa apeluje da se u budućnosti planiraju “П” držači, koji su se pokazali kao praktični i bezbedni.

Kako biste vi postavili bicikl?

parking primer 6parking primer 7