Futoški put biciklistička staza

Biciklističke staze na Futoškom putu i Mostu slobode na dnevnom redu?

Rekonstrukcija biciklističkih staza na Futoškom putu i izgradnja biciklističke staze na Mostu slobode mogli bi krajem 2020. godine posle dužeg niza godina naći na spisku stvari koje su barem delimično rešene.

Uprkos tome što Novi Sad duži niz godina beleži porast broja biciklista i što prema poslednjim analizama biciklisti čine čak 10% novosadskih učesnika u saobraćaju, nadležni neke probleme još uvek nisu rešili. Oštećenja na biciklističkim stazama na Futoškoj ulici i Futoškom putu i zabrana prelaska preko Mosta slobode koja postoji za bicikliste, pitanja su koja iz godine u godinu biciklisti ponavljaju kao prioritetne. Poslednji predlog koji je dospeo u javnost je privremeno pretvaranje saobraćajnih traka za javni prevoz putnika na Futoškom putu u biciklističke trake, s obzirom da se pokazalo da ove saobraćajne trake ne služe onome za šta su namenjene i da biciklističke staze u dogledno vreme neće biti popravljene.

Od početka maja Novosadska biciklistička inicijativa je održala više sastanaka sa nadležnima koji odlučuju o pitanjima biciklističkog saobraćaja. Na sastanku sa predstavnicima Uprave za saobraćaj i putave i nadležnim članom gradskog veća početkom maja razmatrano je stanje na Futoškom putu, mogućnost privremene promene namena saobraćajnih traka za javni prevoz putnika i budžetska izdvajanja za biciklistički saobraćaj, nakon čega je usledio i sastanak sa Upravom za građevinsko zemljište i investicije.

U Upravi za građevinsko zemljište i investicije krajem protekle nedelje potvrđeno je da je sve pripremljeno za rekonstrukciju biciklističkih staza na Futoškoj i Futoškom putu, te da je stanje budžeta i odluka da se izdvoji novac za to u ovom trenutku finalno pitanje. Radovi bi se odvijali u fazama, a prvi deo koji bi hitno bio rekonstruisan je deo od Bulevara patrijarha Pavla ka Bulevaru Evrope jer je u najkritičnijem stanju sa najtežim oštećenjima. Osim rekonstrukcije biciklističke staze koja bi dobrim delom bila odmaknuta od drvoreda, čime bi bio proširen zeleni pojas između motornog saobraćaja i pešaka i biciklista, usledilo bi i kompletno uređenje trotoara kako bi se omogućilo neometanje kretanje pešacima.

Dogovoreno je da se za dve nedelje predstave konkretna rešenja za Most slobode koja se mogu efikasno, bezbedno i brzo sprovesti, kako bi i ovaj višedecenijski problem bio rešen što je ranije moguće. U upravi je potvrđeno da će se započeti sa uklanjanjem ivičnjaka na spoju kolovoza i biciklističkih staza, razmatrale su se tekuće popravke, ali je i zvanično potvrđeno da će po prvi put Novi Sad konačno odrediti u okviru Zimske službe i deo budžeta za zimsko održavanje biciklističkih staza, kako bi se odgovorilo na potrebe sve većeg broja biciklista koji koriste bicikl i u zimskom periodu.