
10 godina Novosadske Kritične mase
Svi vi koji činite Kritičnu masu, da li možete da verujete da je od prve novosadske KM prošlo tačno 10 godina!? Vreme brzo leti kada se zabavljate i borite za bolje sutra, pa je tako i nama dosta brzo proletelo ovih 10 godina organizovanja zajedničkih vožnji.
Svakako, sećamo se te prve Kritične mase kao da je bilo juče, nismo znali da li će ovakav skup biti zanimljiv biciklistima Novog Sada, kome da se obratimo za javni skup, kako da organizujemo redare, da li su nam uopšte potrebni redari i koliko njih, i još mnogo toga. Zato tog 27. aprila 2012. nismo imali ni redare, a ni policijsku pratnju!
Odmah smo shvatili da naši sugrađani obožavaju da se zajedno provozaju ulicama Novog Sada, jer je već na prvu vožnju došlo oko 200 biciklista, tako da smo već od druge vožnje organizovali redarsku službu i policijsku pratnju.
Mnogo stvari se menjalo tokom godina (raznovrsnost bicikala, broj učesnika, kostimi, teme, učestalost vožnji…), ali su sjajna atmosfera, druženje, bezbednost, solidarnost sa drugim učesnicima u saobraćaju, razmena iskustava i vesela muzika uvek bili tu!
Pored osnovnog cilja Kritične mase – da poboljšamo vidljivost biciklista u saobraćaju – često smo imali specifične teme vožnji kako bismo unapredili udobnost i bezbednost gradskog biciklizma.
Danas, nakon 10 godina okupljanja u Limanskom parku i bicikliranja po celom gradu, Kritična masa je mnogima postala događaj oko kog organizuju druge obaveze 🙂
Svaka čast svima nama koji zajedno svih ovih godina činimo Novi Sad sve više i više biciklističkim gradom!
Pogledajte sve fotografije sa prve Kritične mase klikom ovde.
Slične vesti
Sabotaža i mržnja: šta ljudi imaju protiv biciklista?
Biciklizam se razvio više nego ikad u Ujedinjenom Kraljevstvu, ali je isprovocirao otrovnu odmazdu. Skorašnji incidenti koji uključuju čiode razbacane na putu i žice u visini vrata razapete preko biciklističkih…
Da li su ti kočnice na bajsu ispravne?
Često pričamo o tome koliko je za bezbednost biciklista bitna infrastruktura, osvetljenje i savesno ponašanje učesnika u saobraćaju. Jedna od tema koju do sada nismo pominjali jesu – kočnice. Kako…
Nastavak radova na uklanjanju ivičnjaka od 15. marta
Početkom 2020. godine, nakon održanih sastanaka sa Upravom za građevinsko zemljište i investicije (UGZI), počelo se sa sistematskim uklanjanjem ivičnjaka na spoju biciklističke staze i kolovoza. Problem koji bicikliste “žulja”…