Oštećenja na biciklističkoj stazi na Futoškoj ulici

Koliko saobraćajne kazne zaista popravljaju staze?

Novi Sad u 2018. godini raspolaže sa 71 milion dinara prikupljenih od saobraćajni kazni, od čega je 28,5 miliona namenjeno infrastrukturnim zahvatima. Da li je ovo zaista dovoljno?

Za održavanje pešačkih i biciklističkih staza Savet je namenio po 5 miliona dinara, uz već opredeljena sredstva grada za održavanje biciklističkih staza u iznosu od 10 miliona dinara.

Planom je predviđeno i da se za obeležavanje pešačkih i biciklističkih prelaza crvenom plastikom izdvoji oko 12,5 miliona dinara. Ovaj način obeležavanja biciklističkih prelaza primenjen je na više raskrsnica u gradu na kojima su zabeležene ozbiljne nezgode u kojima su povređeni biciklisti i naišao je uglavnom na odobravanje. Za postavljanje brojača za motorna vozila i bicikle izdvojiće se 3 miliona dinara, a za postavljanje horizontalne i vertikalne saobraćajne signalizacije 2 miliona dinara.

Biciklistički prelaz kod Futoške sa crvenom plastikom

Planirane korekcije ivičnjaka

Hroničnom problemu visokih ivičnjaka i njihovoj korekciji programom je posvećeno dodatnih milion dinara, ali je nemoguće zaključiti o kom obimu posla, lokacijama i rokovima je reč, niti da li se plan odnosi samo na biciklističke staze. Problem je u Novom Sadu je izrazito prisutan, od prekobrojnih ivičnjaka na Bulevaru patrijarha Pavla i Novosadskom putu do pojedinačnih situacija gde su ivičnjaci bili visoki i po 20 cm.

Uklonjeni ivičnjak na Bulevaru Jaše Tomića

Pored infrastrukture

Iz 2017. preneto je čak 14 miliona dinara namenjenih neinfrastrukturnim aktivnostima, a Grad ovaj novac prikuplja tako što izdvaja 30 odsto od ukupno naplaćenih saobraćajnih kazni, od čega se polovina koristi za popravljanje infrastrukture.

 

9 miliona dinara opredeljeno je za projekat "Bezbedno biciklističkom stazom od prigradskih naselja ka gradu". Ipak, projekat čiji je cilj bio priprema tehničke dokumentacije za biciklističku stazu od Novog Sada do Kovilja i priprema deonice dužine 7 km ipak neće biti realizovan. Postupak je i zvanično obustavljen početkom januara uz navod da je potrebna izmena lokalnih propisa o putevima, što se ne očekuje u toku ove godine.

 

Iznosi od po 600.000 dinara predviđeni su za održavanje: sajta saveta, obuku roditelja za korišćenje dečijih auto-sedišta, obrazovni materijal za predškolski i osnovnoškolski uzrast, usluge fotografisanja u cilju bezbednosti saobraćaja, promotivni materijal i izradu idejnih rešenja.

 

U edukaciju biciklista i starijih pešaka u cilju smanjenja stradanja biće uloženo po 1,4 miliona dinara, dok će u edukaciju dece od prvog do četvrtog razreda biti uloženo 6 miliona dinara. Za zakup prostora u funkciji bezbednosti saobraćaja biće odvojen iznos od 1,2 miliona dinara, a za bilborde i svetleće reklame čak 4 miliona dinara.

 

Naknade za rad članova Saveta iznose 1,7 milona dinara, dok će nešto manji iznos (1,5 milion) biti izdvojen za odlaske u inostranstvo i kotizacije.