Parkirani bicikli

Evropska unija preporučuje biciklane u zgradama

Novosađani su uglavnom navikli na "biciklane", prostorije u zgradama namenjene čuvanju bicikala. U ponekim zgradama u biciklani mogu se naći čak i držači, nosači ili pumpe za bicikl. Ovaj projektantski trend priznaje i Evropska unija: revizijom evropske Direktive za energetsku efikasnost zgrada, zvanično se daje podrška ekološkoj mobilnosti gradnjom "biciklana" u zgradama!

Direktiva između ostalog podržava parkinge za električna vozila i uključuje preporuke za biciklističke parkinge. Kako se u reviziji navodi, pristup u projektovanju mora biti celovit, koherentan i da podržava različite vidove prevoza. Kao primer se navodi poseban parking za električne bicikle i za vozila osoba sa smanjenom mobilnošću. U istoj direktivi (član 8) navodi se i da države članice treba da razmotre koherentne politike za zgrade, mekanu i zelenu mobilnost i urbano planiranje.

Ovo je naročito važno za države članice koje nemaju uopšte rešenja na državnom nivou kada su u pitanju biciklistička parkirališta. Među njima su Finska, Grčka, Italija, Luksemburg, Malta, Norveška, Poljska, Slovačka, Španija i Ujedinjeno Kraljevstvo. Druge države članice uglavnom ili imaju rešenja na državnom nivou ili preporuke na lokalnim i provincijskim nivoima.

Direktiva će biti objavljena u zvaničnom listu EU i stupiće na snagu dvadeset dana kasnije. Prelazni period za implementaciju u nacionalna zakonodavstva je 20 meseci. Kako bi uklonili nejasnoće u tumačenjima, Evropska komisija će pripremiti smernice za države članice. Problemom parkiranja u zgradama bavi se i Evropska federacija biciklista kroz analizu propisa o parkiranju bicikala i automobila u oko 30 evropskih zemalja.

Izvor: Savet Evropske unije